Wednesday, August 3, 2011

Bahana Bisikan Yusuf Taiyoob


*Berbisik* Yusuf Taiyoob...
Mesti korang familiar dgn bisikan ni,
terutamanya bila bulan puasa.

Iklan TV (TVC) yg hanya menampilkan seorg gadis berhijab dan hanya kelihatan sepasang mata, menjadi tarikan utama kurma popular ni.
Ibarat, bisikan *Yusuf Taiyoob* dtgnya drp gadis cantik tu.
Cukup menggoda kan??

Ni iklan dlm Harian Metro

Tergoda dek bisikan Yusuf Taiyoob tu (ehh aku straight okie!),
1 Ramadan tu jugak aku geledah kurma kat Carrefour Mid Valley.

Haa, ni baru sikit tau!
Setelah belek-membelek, akhirnya aku pilih yg ni

Tiba2 teringat Ramadan tahun lepas, Ayah beli kurma ni utk 1 family kat rumah.
Isinya lembut, tebal. Sedap!
Dan yg penting kulit tak melekit.
So, bersih je lah tanagn kan, tak lekit2. hehe
Aku bukan penggemar kurma, tapi yg ni aku leh layan.
Maknanya best lah tu kan?
Maknanya kena try lah kan? hehe

Bukan tu je,
Sepanjang proses penggeledahan, terjumpa pulak buah yg namanya sering disebut dalam Al-Quran.

"Wattini wazzaituun.."

ingat tak? ni haa buah Tin.


Selain buah Tin dan Tamar (kurma), ada aprikot kering, kekacang yg kita jarang tengok etc.
Semuanya di Carrefour Mid Valley.
Aku bukan ejen tau, cuma kongsi apa yg dilihat je okie. hehe

Apa-apa pun:
Selamat menyambut Ramadan utk rakan2 blog yg beragama Islam. Semoga Ramadan kali ini lebih bermakna dari yg sebelumnya. InsyaAllah :)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...