Saturday, August 13, 2011

'Kahwin Banyak' tu keturunan ke?


Bersama F (bukan nama sebenar) lepak di Dataran Merde
ka

F: Awak tahu tak, atok sy kahwin 2. Nenek sy pun kahwin 2 tapi dah cerai. Pakcik2 sy pun ramai kahwin 2. Ayah sy pun kahwin 2 senyap2, mak sy tak tahu smp sekarang. Sy & adik2 je yg tahu. Tu pun sbb terkantoi!

Aku: Awak tak nak kahwin 2??


Apa-apa pun:
Ni salah 1 kisah benar antara kisah2 yg lain. Ramai yg aku perhati, kalau ada ahli keluarga yang kahwin lebih dari 1, mesti ada yg ikut jejak langkah. Atau dlm bahasa yg mudah,

"Kalau bapaknya kahwin 2, anaknya mesti ikut juga!"

Adakah sindrom kahwin 2 ni terkandung dlm genetik (DNA); sampai boleh jadi salah satu karakter keturunan (cehwahh, mcm belajar medic! hahaha) Apa pendapat korang? Kalau ada cerita yg berkaitan, meh ler kongsi okie :)

p/s: Alhamdulillah... takat ni, keluarga aku semuanya sepasang je sampai akhir hayat. Harap2 kami adik-beradik pn nanti begitu :)

4 comments:

  1. bukan keturunan, laki sje gatal2 aish benci laki gatal!

    ReplyDelete
  2. hahha..xtaw la..ada penyakit berjangkit ke klu kawen 2..? hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...