Thursday, April 14, 2011

SATU huruf yg mengubah SATU perkataan!


Amira, intern kat tempat aku beriye-iye suruh aku tengok
surat khabar Utusan hari ni..
Katanya, ada SURPRISE!

Ok, aku pun ikut je lah..
Amik surat khabar Utusan bertarikh 14 April
dan terus membelek setiap satu muka surat.

Dan terjumpa 1 iklan ni!

Ok, ni iklan kereta. So??


Aku tengok betul-betul. Semakin menumpukan perhatian...


Err.. nampak tak apa yg aku nampak? Cuba carik apa yg tak kena?

Baca setiap satu perkataan.



Di mataku:
Ni lah yg paling aku takut sekali. Takut kalau tersalah pandang. Walau SATU huruf, SATU nombor atau SATU titik sekali pun, mesti makna perkataan tu berubah. Lagi teruk, silap SATU huruf boleh ubah makna satu ayat atau... satu iklan! Ni pun satu amaran utk diri sendiri jugak, untuk jadi lebih berhati-hati.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...