Sunday, April 10, 2011

Pertama kali: Haagen Dasz.


Sabtu, 2 April
Jusco AEON Bukit Tinggi, Klang

OK, kat sini aku nak kongsi pasal kenangan pertama.
Bukan kenangan pertama cintan-cintun
Tapi kenangan pertama makan AisKrim mahal!
(aippp, jgn salah paham ye :p)
Dan, aku tak malu pun nak mengaku
Ni lah pertama kali aku makan ais krim jenama ni seumur hidup aku.

Ini baru gelasnya, belum eskremnya!


Haaa! yang ni baru betul. Macadamia Nut + Dark Choc Orange!


Ini dia gadis2 pelahap (Leen, Lala, Ema & aku.hehe)

So far,
Eskrem semuanya sedap!
Yg penting, favorite aku memang Dark Choc Orange laa.
Tapi ada 1 je yang TAK SEDAP!
Nak tahu apa dia?
Servis staff2 kat Haagen Dasz tuu sendiri!
Bukan nak kata laa,
Kitorang ni first time makan kat sini
(walaupun first time, bukan bmakna kitorg tak mampu okayy!)
Nama pun first time, mana lah reti nak order bagai kan.
Org2 yg amik order (nmpak gaya mcm baru abis SPM je) boleh tahan2 gelak.
Ada tu yg terus gelak je.
Heiiii mcm tu ke layan customer??

Awak tu bukan Bos pun. Takat keje part time, dah pandai gelak2kn org.


Ahhh lantak lah, janji aku kenyang melantak!

Di mataku:
Biar mengaku tak tahu daripada buat2 tahu, last2 sesat jalan. Tapi tu lah, nak buat macam mana. Ada setengah org tu mentang2 dia bekerja kat tempat yg agak berjenama (padahal diri tak seberapa pun) suka pandang rendah kat org lain. Sama lah kes nye dengan seorang lelaki yg hanya memakai T-shirt Pagoda, short pan & selipar masuk ke satu butik mewah (high-end katanya). Takde siapa pun entertain dia. Maklumlah mesti diorang pikir "alaa takde duit ni." tapi sekali dia beli Rolex, baru semua org terkejut dan terbongkar lah si selekeh tu tadi sebenarnya seorang Dato'/Datuk!

Sekarang, siapa yg malu? Mereka dan keluarga mereka.
Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...