Friday, April 15, 2011

Aku janji takkan pandang rendah kehadiranmu lagi, wahai DUIT SYILING!


Stesen bas LRT Bangsar.

Jumaat, 14 April. 10 a.m.


Bas dah sampai. Punye lah bersemangat nak naik bas.

Sedar2 duit tak cukup.
Cuma ada 70sen je waktu tu.
Aku pun mula laa geledah beg aku tak ingat dunia.
Masa tgh susah2 mencari 30 sen yg tak cukup tu,
Baru lah aku sedar....
Betapa pentingnya duit syiling dlm hidup kita.

Kalau tak, selama ni, setakat 5sen 10sen tu
aku campak mana pun aku dah tak kisah.

Nak dijadikan cerita,
akhirnya aku berjaya jugak dapatkan 30 sen,
setelah digabungkan 3keping syiling 10 sen.
Cukup jugak RM1 (gambar di atas sbg bukti kejadian)
Ini dia pengajaran di pagi Jumaat.
Sekian.

1 comment:

  1. hahah..aku dah pernah jadi kat aku..aku ada 50sen je..dan sekeping 50 ringgit..aku selongkar2..tak jumpa syiling..selamat pakcik bus tu baik dan berkata.."takpela, duduk je.."

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...