Tuesday, October 18, 2011

Kenapa Kalendar Kuda?

Biarlah zaman semakin maju.
Yg analogi/mainstream semuanya bertukar digital.
Kalendar Kuda tetap menjadi poojaan hatiku!

Kenapa Kalendar Kuda?
  1. Kalendar turun-temurun; dari generasi ke generasi
  2. Nombor (tarikh) dicetak kemain besar! sesuai utk aku yg rabun2 ayam ni.
  3. Siap ada bulan2 dlm kalendar Islam.
  4. Senang nak tengok segala cuti yg ada (Malaysia kan byk coti. hehe)
  5. Kat bawah tu ada tulis tahun apa (maksud aku tahun Arnab ke, Ular ke, Rimau ke)
  6. Semua tarikh cuti sekolah di-highlight kuning (untunglaa cek-e-gu & memurid kan)

Haaa tengok ni, kat meja aku pun ada kalendar kuda tau :D


Apa-apa pun:
Kalendar Kuda ni memang kalendar turun-temurun family aku. Lantak lah ada kalendar lain pun, Kalendar Kuda jugak laa rujukan utama (terutamanya bila nak nengok bila cuti. hehe). Pendek kata, aku rasa penggunaan Kalendar Kuda ni memang dah sebati lah dgn org Melayu & mungkin juga kaum2 lain.

Apa pendapat korang?


Tengok ni, Kalendar Kuda pun boleh jadi modal nak buat iklan.
Cool kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...